środa, 5 marca 2014

CHŁODZENIE LAPTOPA TANIEJ NIŻ WYSYŁKA

Hej! Czasem znajdujemy na różnych aukcjach, czy w sklepach internetowych ciekawe, tanie przedmioty, których cenę przewyższa koszt wysyłki. Warto wtedy przejrzeć ofertę danego sprzedawcy i zobaczyć, czy aby nie warto zamówić jeszcze coś od niego płacąc za wysyłkę raz. Zamawiając adapter sata-usb (o którym napiszę w przyszłości) pokusiłem się o zamówienie takiego właśnie "przydasia", jakim jest podkładka chłodząca pod laptopa.

Wydając mniej niż 10 zł otrzymujemy niezbyt solidnie wyglądającą konstrukcję wykonaną z przezroczystego tworzywa sztucznego z zamontowanymi 3 wentylatorami. Po postawieniu mojego laptopa na niej stała się praktycznie niezauważalna, a sama klawiatura nachyliła się, co wygodne w moją stronę.

Praca wentylatorów zasilanych z gniazda USB nie należy do najcichszych, jednak jest w miarę akceptowalna. Również niebieskie podświetlenie podstawki nie rzuca się bardzo w oczy i nie męczy, gdy pracujemy w ciemności.

Wydajność podstawki przerosła moje oczekiwania. Za tak niewielką cenę temperatura podzespołów mojego laptopa w czasie grania obniżyła się o około 10%. Nie mogąc w to uwierzyć test powtarzałem kilkukrotnie z tym samym wynikiem.

Kliknij, aby powiększyć:

CENA: 5-10zł na aukcjach internetowych

ZALETY:

Niska cena,

Wydajność,

Podświetlenie, które nie przeszkadza w pracy.

WADY:

Dość głośna,

Niska jakość wykonania,

Brak gniazda USB jak w innych modelach.

PODSUMOWANIE:

Niedroga podkładka spełniająca swoją rolę, gdy w pomieszczeniu dla naszego laptopa jest nieco za ciepło. Podświetlenie pełni raczej tylko rolę estetyczną, ale nie przeszkadza. Nieco męczący jest hałas wentylatorów, ale po jakimś czasie można się przyzwyczaić.

PODKŁADKA CHŁODZĄCA POD LAPTOPA ZASILANA Z PORTU USB

MOJA OCENA:

cena/jakość - 9/10

wygoda użytkowania - 6/10

czy polecam? - tak

1 komentarz:

  1. Trzeba sprzęt chłodzić żeby się nie zepsuł. A skoro przy temacie jesteśmy to z jakiego internetu korzystacie? Ja zastanawiam się nad wzięciem pakietu od https://fiberlink.pl/ bo tutaj jest bardzo szybki internet i można go wziąć razem z telewizją

    OdpowiedzUsuń